Παρασκευή 22 Φεβρουαρίου 2013

«Μπουρίνια» στο δημαρχείο Θεσσαλονίκης


Ασάφεια, γενικολογίες και κάποιες αρμοδιότητες που... αγνοούνται. Κάπως έτσι μπορούν να περιγραφούν τα κείμενα – αποφάσεις του δημάρχου, Γιάννη Μπουτάρη, που διανεμήθηκαν το βράδυ της Τετάρτης στους οκτώ αντιδημάρχους και περιγράφουν τις αρμοδιότητες που αντιστοιχούν στον καθένα.
Αυτή η ανακατανομή των αρμοδιοτήτων στους αντιδημάρχους, οι περισσότεροι εκ των οποίων είναι δυσαρεστημένοι, σε συνδυασμό με τη «γκρίνια» που επικρατεί μεταξύ των 4.500 εργαζομένων μετά την ανακοίνωση των αποφάσεων της διοίκησης περί τοποθετήσεων, μετακινήσεων και αλλαγών τμηματαρχών, προϊσταμένων και διευθυντών, έχει δημιουργήσει ένα εκρηκτικό κλίμα στο δημαρχείο της Θεσσαλονίκης.
Οι αρμοδιότητες
Μία πρώτη «ανάγνωση» των αποφάσεων του δημάρχου περί των αρμοδιοτήτων που αναλαμβάνει ο κάθε αντιδήμαρχος και οι οποίες αναμένονταν με ιδιαίτερο ενδιαφέρον κυρίως από μερίδα αντιδημάρχων, καταδεικνύει:
-την προσπάθεια των συμβούλων του δημάρχου, που έγραψαν τα κείμενα, να «διαχωρίσουν» τις αρμοδιότητες αυτές από τις παραδοσιακές Διευθύνσεις. Αυτό... προστάζει το νέο οργανόγραμμα του δήμου, αυτό προσπάθησαν να αποτυπώσουν και στα κείμενα των αποφάσεων ο δήμαρχος και οι συνεργάτες του
-την ασάφεια στη διατύπωση των αρμοδιοτήτων, με αποτέλεσμα οι γνωρίζοντες τον τρόπο λειτουργίας της δημόσιας διοίκησης να επιμένουν ότι μακροπρόθεσμα οι όποιες αποφάσεις κάποιου αντιδημάρχου θα μπορούν εύκολα να προσβληθούν ως μη νόμιμες
-την απουσία από τις αρμοδιότητες του μέχρι πρότινος αντιδημάρχου Περιβάλλοντος, Ποιότητας Ζωής και Ελευθέρων Χώρων, Κωνσταντίνου Ζέρβα του τομέα του Πρασίνου στην πόλη (εκτός κι αν θεωρηθεί ότι πίσω από τη φράση «ανάδειξη και αξιοποίηση του φυσικού περιβάλλοντος της πόλης» κρύβεται και η αρμοδιότητα της ενίσχυσης του πρασίνου). Ο κ. Ζέρβας έχει μεν λάβει τη θέση του μόνιμου αναπληρωτή δημάρχου, πλην όμως οι αρμοδιότητες που του έχουν απονεμηθεί είναι μάλλον περιορισμένες σε σύγκριση με αυτές που είχε. Στον ίδιο μεταβιβάζεται, όμως, ο τομέας του αθλητισμού, ο οποίος πριν από λίγες μέρες ανήκε (δια του τίτλου τουλάχιστον) στον Αντώνη Καρούμπη
-την «απουσία» του τομέα της Μηχανολογίας από τις αρμοδιότητες του αντιδημάρχου Ανακύκλωσης και Καθαριότητας, Θανάση Παππά. Στην ουσία, η Μηχανολογία αφορά τον πιο σημαντικό τομέα της Καθαριότητας, αφού αφορά την επισκευή και συντήρηση του μηχανολογικού εξοπλισμού, τη διενέργεια των σχετικών διαγωνισμών, το γραφείο Κίνησης.
-Πιθανολογείται ότι τη Μηχανολογία θα αναλάβει ο γενικός γραμματέας του δήμου, Θωμάς Ψαράς. Ο ίδιος λέγεται ότι θα έχει αυξημενο ρόλο και στη Δημοτική Αστυνομία, αν και έχει οριστεί ως νέος εντεταλμένος σύμβουλος (η σχετική αντιδημαρχία καταργήθηκε) ο Λευτέρης Κιοσέογλου.
Ο Χ. Καπόν
Με ιδιαίτερο ενδιαφέρον αναμενόταν οι αρμοδιότητες που θα αναλάβει τελικά ο μέχρι πρότινος αντιδήμαρχος Οικονομικών και νυν αντιδήμαρχος Επιχειρηματικότητας και Απασχόλησης, Χασδάι Καπόν. Ο κ. Καπόν ανέλαβε αυτή τη νεοσύστατη αντιδημαρχία, ενώ τη θέση του στην αντιδημαρχία Οικονομικών ανέλαβε ο Γιώργος Αρβανίτης. Όλο αυτό το διάστημα – πριν τον καθορισμό των αρμοδιοτήτων – ήταν έντονη η φημολογία ότι ο κ. Καπόν θα διατηρούσε στο χαρτοφυλάκιό του σημαντικές αρμοδιότητες του τομέα των Οικονομικών. Αυτό όμως ήταν κάτι που μάλλον... εξαγρίωνε τα μέλη της δημοτικής ομάδας της Πρωτοβουλίας του κ. Μπουτάρη, τα οποία είχαν πολλές φορές ζητήσει στο παρελθόν την αποπομπή του κ. Καπόν από τη θέση αντιδημάρχου.
Τελικά, οι «βαριές» αρμοδιότητες των Οικονομικών περνούν στον κ. Αρβανίτη, ενώ ο κ. Καπόν – που φέρεται ως ιδιαίτερα ενοχλημένος από αυτή την εξέλιξη – αναλαμβάνει τομείς όπως η αξιοποίηση της Δημοτικής Περιουσίας, τα ευρωπαϊκά προγράμματα, η εκμετάλλευση των χώρων στάθμευσης, το ωράριο λειτουργίας της μουσικής στα καταστήματα, τα θέματα των οίκων ανοχής, θέματα λειτουργίας των καταστημάτων εν γένει, τις άδειες ίδρυσης υπεραγορών λιανικού εμπορίου, την εκμετάλλευση βιοτεχνικών κέντρων και κτιρίων εντός των ορίων του δήμου κ.α..
Αναστάτωση στο προσωπικό
Την ίδια ώρα, βροχή αναμένεται να πέσουν οι προσφυγές κατά των αποφάσεων της διοίκησης για μετακινήσεις διευθυντών, προϊσταμένων και τμηματαρχών, ως συνέπεια της εφαρμογής του νέου οργανογράμματος. Οι μετακινήσεις αυτές κοινοποιήθηκαν στους εργαζόμενους σε ειδική σύσκεψη.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο του συλλόγου Εργαζομένων του δήμου Θεσσαλονίκης, Σωτήρη Βάιο, η δυσαρέσκεια είναι έντονη στους κόλπους των χιλιάδων εργαζομένων, καθώς στη συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων οι αποφάσεις του δημάρχου είναι άστοχες, καθώς δεν έγιναν διευθυντές ή προϊστάμενοι κάποιοι που θα έπρεπε βάσει ετών προϋπηρεσίας και προσόντων.
Για πρώτη φορά ορίζονται στο δήμο δύο νέοι γενικοί διευθυντές (με βάση το νέο οργανόγραμμα): Γενικός διευθυντής Τεχνικών Υπηρεσιών αναλαμβάνει ο Δημήτρης Καμπαλαμπίδης και Γενική διευθύντρια Διοικητικών Υπηρεσιών αναλαμβάνει η Στέλλα Μανώλη.
Διευθύντρια Οικονομικών Υπηρεσιών αναλαμβάνει η Λίνα Λακερίδου (Τριανδρία), Διευθύντρια Εξυπηρέτησης του Επιχειρηματία η Τασούλα Φαρμάκη, Διευθύντρια Προσόδων η Μελίνα Σπυρίδου, Διευθύντρια Κοινωνικών Υπηρεσιών η Ιωάννα Μαντζάρη, Διευθύντρια Παιδικών Σταθμών η Πηνελόπη Λοτσιοπούλου, Διευθύντρια Διοικητικών και Εξυπηρέτησης του Δημότη η Γεωργία Κουλουμτούρη, Διευθύντης ΚΕΠ ο Αχιλλέας Μένος, Διευθυντής Οργάνωσης και Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων ο Σάββας Αλεξανδράτος, Διευθύντρια Διοίκησης η Δόμνα Πασχαλίδου, Διευθυντής Βιώσιμης Κινητικότητας ο Κώστας Μπελιμπασάκης, Διευθύντρια Κατασκευών και Συντηρήσεων η Ελένη Φουντουλίδου, Διευθύντρια Πολεοδομίας η Ηλέκτρα Ζηκοπούλου, Διευθύντρια Αθλητισμού και Εκπαίδευσης η Αμαλία Δραβέλη, Διευθυντής Διαχείρισης Αστικού Περιβάλλοντος ο Ηλίας Μπακτσεβάνος, Διευθύντρια Ανθρωπίνων Πόρων η Αρτεμισία Μπούρα, Διευθυντής Δημοτικής Αστυνομίας παραμένει ο Ευγένιος Κριμίτσας, Βιβλιοθηκών η Ευαγγελία Αβτζή. Διευθύντρια Βαφοπούλειου η Μαρία Τατάγια, Αστικού Σχεδιασμού και Αρχιτεκτονικών Μελετών η Σοφία Μανωλίδου, Ανακύκλωσης και Διαχείρισης Αστικών Απορριμμάτων ο Στάθης Σεραλίδης.
  Ευτυχία Βατάλη - Aγγελιοφόρος